Komunální politici touží stříhat pásky u velkých projektů a fotit se u úspěšných realizací, přestože je komunální politika častokrát o drobnostech. A jedna taková „drobnost“ již několik let trápí Slaňáky, kteří chtějí o víkendu dojet do Prahy nebo na Kladno a volí raději ekologicky a ekonomicky výhodnější variantu – cestu autobusem.
Integrování Slaného a okolí do systému Pražské integrované dopravy umožnilo lepší a pravidelnější spojení v pracovní dny, zkvalitnění standardů dopravy a díky jednotnému předplatnému ušetřilo každému z nás pár korun. Stále se ale nevyřešil jeden zásadní problém, který celé roky trápí naše spoluobčany, a ze strany města nevzešla iniciativa směrem k jeho vyřešení. Je řeč o rychlém víkendovém spojení mezi Slaným a Prahou, které je naprosto tristní. A netýká se to jen spojení Slaného a Prahy, od nedávných změn lze stejné problémy pocítit i když chcete navštívit nedaleké Kladno.
V současné době jezdí linky 388 a 389 (tzv. „rychlíky“) o víkendu ve spojeném intervalu 2 hodiny. Pokud například chcete zavítat do hlavního města v sobotu ráno, máte na výběr jet buď v 5:50, 7:50 nebo v 9:50. To je naprosto nedostačující pokrytí kapacity ve srovnání s pracovním týdnem, kde ve špičce jezdí autobus každých 10-15 minut a mimo špičku, v takzvaném sedle, jezdí v intervalu 30 minut.
Vezměme si srovnání v podobném středočeském městě: Neratovice mají 16 000 obyvatel a délka jízdy autobusem do Prahy je 30 minut. V pracovní dny mají rychlé autobusy interval 15 minut ve špičkách, 30 minut v sedle, o víkendu pak každou hodinu. Navíc Neratovice mají konkurenceschopné železniční spojení přímo do centra Prahy, takže vznikají občanům i další alternativní možnosti cestování. Lepší spojení s Prahou pak přirozeně brání odlivu obyvatel.
Na závěr se tedy musím ptát: Když to lze v Neratovicích, proč jsme v Slaném pozadu?
Sdílejte tento článek
SPOLU pro Slaný je volební koalicí KDU-ČSL, TOP 09 a nezávislých kandidátů pro komunální volby konané 23. a 24. září 2022.